سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کامپیوتر آنلاین
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 1778
کل یادداشتها ها : 11

نوشته شده در تاریخ 96/5/3 ساعت 4:5 ع توسط محمد رضا کاوری


بدنسازی و آشپزخانه

 


بدنسازی و آشپزخانه یکی از تحقیق های مجله فلکس بوده که چند روز پیش منتشر شده. طبق تحقیقات به عمل آمده در دانشگاه کالیفرنیا ثابت شده است که حتی داشتن یک تغذیه درست می تواند باعث رشد خیلی عالی در عضلات شود. و همین می تواند پیشرفت شما را در ورزش بدنسازی را تقویت کند.
به گفته متخصصین بدنسازی مهمترین کار یک بدنساز این ست که بعد از انجام تمرینات سخت و پرفشار بدنسازی وارد آشپزخانه شوند و با درست کردن غذاهای مناسب و پر پروتئین تا می توانند مواد غذایی سالم و غنی از پروتئین و کربوهیدرات را وارد بدن خود کنند. این کار می تواند از هر مکمل بدنسازی قوی تر باشد و به مراتب می تواند از مکمل های غذایی خیلی بهتر و حتی در هزینه خود می توانید به خوبی صرفه جویی کنید. متخصصین بدنسازی به همه ورزشکاران توصیه می کنند که تا می توانند خودشان غذای لازم را برای خودنشان درست کنند. چون وقتی که کسی دیگر برای شما غذا درست کند و یا از غذاهای آماده استفاده کنید ممکن است که چربی های بسیار زیادی را وارد بدن خود کنید همان چربی هایی که می تواند عضلات زیبای شما را به راحتی مخفی کند و شکل و ظاهر شما را کاملأ به هم بریزد.

 

 

به همین دلیل سعی کنید که در پختن غذای خود وسواس خاصی داشته باشید و با غذاهای مناسب و کامل بدن خود را تغذیه کنید. آن چیزی که در ورزش بدنسازی بسیار مهم است این است که باید حتمأ پروتئین کامل و با کیفیت وارد بدن خود کنید. اما متاسفانه خیلی از ورزشکاران به این موضوع توجه نکرده اند و پروتئین های با کیفت خود را با سرخ کردن و حرارت زیاد از بین نبرید. چون پروتئین می تواند به وسیله سرخ شدن خاصیت عضله سازی خود را از دست بدهد. پس بهتر است که همان اندازه که در تمرینات بدنسازی خود وسواس خاصی دارید به همان اندازه هم باید در تغذیه خود وسواس خاصی داشته باشید. نکته دیگری که در تغذیه بدنسازی بسیار مهم است این است که باید پروتئین مورد نیاز خود را با چربی های سالم مصرف کنید. این نکته بسیار مهم می باشد چون وقتی شما پروتئین را با چربی سالم مصرف می کنید قدرت جذب پروتئین چندین برابر خواهد شد. اگر به تغذیه ورزشکاران حرفه ای توجه کنید خواهید دید که آنها پروتئین خود را به صورت بخارپز و یا آب پز آماده می کنند و آن را با چربی های سالم مانند روغن زیتون یا روغن کنجد مصرف می کنند. با توجه کردن به تغذیه بدنسازی افراد حرفه ای مطمئنأ نکات خیلی خوب و جالبی را یاد خواهید گرفت که می تواند در رشد عضلات شما بسیار موثر باشد. آماده کردن غذاهای لازم برای رشد عضلات آن قدر مهم و حساس می باشد که باید بسیار دقت کنید و حتی ریزترین نکات را از یاد نبرید. چون شما فقط با تمرینات خیلی خوب و حرفه ای و یک تغذیه عالی و استفاده از غذاهای سالم و با کیفیت خواهید توانست در ورزش بدنسازی به خوبی پیشرفت کنید.
سعی کنید حتی برای میان وعده های خود هم آشپزی کنید متاسفانه خیلی از ورزشکاران میان وعده ها را خیلی ساده می گیرند با مصرف کردن یک مکمل خودشان را گول خواهند داد.

 

 

در صورتی که در میان وعده های خود باید از غذاهای کم حجم ولی با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید تا همچنان رشد عضلات خود را تضمین کنید. در زیر به برخی از مواد غذایی برای رشد عضلات اشاره ای خواهیم کرد که می توانید با استفاده از این مواد غذایی به پیشرفت خیلی خوبی در ورزش بدنسازی دست یابید. استفاده از مرغ و یا ماهی این مواد غذایی می تواند عضلات شما را سرشار از پروتئین های با کیفیت کند. این مواد غذایی را می توانید به صورت پخته و یا کباب شده به همراه روغن زیتون و مقداری سبزی مصرف کنید. استفاده از حبوبات می تواند پروتئین و کربوهیدرات لازم برای رشد عضلات را در اختیار شما قرار بدهد. می توانید حبوبات را در صبح مصرف کنید تا انرژی لازم را برای طول روز و همین طور انجام تمرینات بدنسازی را داشته باشید.
استفاده از سفیده تخم مرغ و یا شیر می تواند برای میان وعده بسیار مناسب باشد.

 

جهت ادامه مطلب اینجا کلیک کنید








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ